התרגשות בעולם התורה: חידון "הלכה למעשה" לשנת תשפ"א יוצא לדרך • כל הפרטים

קלמן טלר 1 Comment on התרגשות בעולם התורה: חידון "הלכה למעשה" לשנת תשפ"א יוצא לדרך • כל הפרטים

ההכנות לעונה הקרובה שמתחילה הערב – בשיאן • מי יהיה חתן חידון "הלכה למעשה" לשנת תשפ"א? מהן ההלכות שילמדו בעונה? • ואיך התמודדו בהפקת התכנית עם עידן הקורונה והסגר? • כל המידע

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתזמון נפלא עם תחילת הסגר הגדול – מתחילים ב"קול חי" באתגר התורני הגדול בעולם "חידון הלכה למעשה" עם הגאון הרב אופיר מלכא ובהנחיית מרדכי לביא, והפעם על הלכות שבת.

עידן הקורונה והסגרים, איתגרו את צוות חידון הלכה למעשה, בשאלה כיצד לצאת לדרך בתקופה זו עם החידון, ומאידך לעמוד בכללים ובהנחיות מבלי לבטל תורה חלילה. צוות החידון, התגבר על כל הקשיים, ובסיעתא דשמיא, החל מהערב, יום ראשון, ישודרו ב"קול חי" ובוידאו באתר קול חי – פרקי החידון מדי יום ראשון בשעה 22:00.

מנהל החידון, ר' אייל בן זיקרי, מספר, כי בתקופה האחרונה נבחנו למעלה מאלף מתמודדים באמצעות קו טלפון ייעודי, ומתוכם נבחרו 15 אברכים מצויינים שגילו בקיאות נפלאה בפסקי השו"ע, הרמ"א, המשנה ברורה, ביאור הלכה ושער הציון בהלכות שבת.

בחידון שישודר זו העונה הרביעית ובהנחייתו של מרדכי לביא הוכתרו כבר שלושה מנצחים: בשנת תשע"ח היה זה הרב יניב חן, בתשע"ט הרב משה ספרין, ובשנת תש"פ זכה בתואר הרב ישראל אלפסי. בין לבין נערך גם חידון ההלכה של אירופה בו הוכתר בפריז הרב יהושע ברדא וכעת ההכנות בעיצומן לקראת עונה מותחת, דרמטית, ומחכימה כאחד, לחורף תשפ"א.

ר' אייל בן זיקרי מספר כי הרבנים המתמודדים דבוקים למשנה ברורה יום וליל ולומדים בהתמדה מדהימה ומתרגשים מאוד לקראת התוכנית הראשונה שתהיה כמובן מיוחדת וחגיגית כיאה למסורת.

הגאון הרב אופיר מלכא מוסר כי כמו כל שנה הוא מתפלל ומייחל להצלחת כל הרבנים המתמודדים ומודה על קידוש השם הגדול ש'קול חי' עושה בחידון 'הלכה למעשה'.

מנהל התוכניות של 'קול חי', בצלאל קאהן, מספר, כי לנוכח אתגרי הקורונה והסגר, צולמו פרקי החידון הראשונים עוד טרם כניסת הסגר הנוכחי, כדי לאפשר לכל המתמודדים להגיע להיכל ישיבת "אור החיים" ללא תקלות. גם באולם עצמו, חולקו המתמודדים לשתי קבוצות נפרדות, תוך הקפדה על ההנחיות, כדי למנוע תקלות חלילה.

מי יהיה חתן הלכה למעשה לשנת תשפ"א?! אתם מוזמנים להאזין ולעקוב, התוכנית הראשונה תשודר הערב, יום ראשון, בשעה 22:00 ובשבועות שלאחר מכן מידי יום ראשון בשעה 22:00, בשידור ברדיו ולצפייה בוידאו כאן באתר קול חי.



1 תגובות

מיין תגובות